IN STORE  in your country  
BiH
VIJESTI: Svijet
30.06.2020.

Velike kompanije bojkotuju Facebook

BOJKOT može biti izuzetno učinkovita metoda, a toga u Facebooku upravo postaju svjesni, piše BBC, a prenosi Index.hr.

Krajem 18. stoljeća abolicionistički pokret potaknuo je Britance da ne koriste dobra koja su proizvedena robovskim radom. I to je uspjelo. Oko 300.000 ljudi prestalo je kupovati šećer što je napravilo pritisak na ukidanje ropstva.

Među većim kompanijama koje su se pridružile bojkotu su Coca-Cola, Adidas, Ford

Kampanja Stop Hate for Profit posljednji je pokret koji koristi bojkot kao politički alat. Njihovi predstavnici tvrde kako Facebook ne čini dovoljno kako bi uklonio rasističke i sadržaje koji uključuju govor mržnje sa svoje platforme.

Uspjeli su potaknuti više velikih kompanija da povuku svoje oglase s Facebooka i nekih društvenih mreža. A među posljednjima su Ford, Adidas i HP. Već ranije bojkotu su se pridružili Coca-Cola, Unilever i Starbucks. I Microsoft odlučio u maju suspendirati oglase na Facebooku i Instagramu.

U međuvremenu, druge online platforme poput Reddita i Twitcha, također su same počele raditi na uklanjanju govora mržnje na svojim platformama.

Većina Facebookovih prihoda dolazi od oglašavanja
Stoga se postavlja pitanje može li ovaj bojkot naštetiti Facebooku. Ukratko, da, jer većina Facebookovih prihoda dolazi od oglasa.

David Cumming iz Aviva Investors rekao je BBC-ju kako bi gubitak povjerenja te percepcija o nepostojanju moralnih smjernica može uništiti posao.

U petak su dionice Facebooka pale osam posto, a Mark Zuckerberg izgubio je najmanje šest milijardi funti.

No može li ovo postati egzistencijalna prijetnja Facebooku u dugoročnom smislu nije toliko jasno.

2017. godine oglašivači su bojkotirali You Tube

Ponajprije, ovo nije prvi bojkot društvenih mreža. U 2017. godini oglašivači su prestali surađivati s You Tubeom nakon što su saznali da se njihove reklame prikazuju na snimkama koje su rasističke i homofobne. No danas je ovaj bojkot gotovo zaboravljen. You Tube je promijenio svoje oglašivačke politike te danas sasvim dobro posluje.

A postoji još nekoliko razloga zbog kojih je realno vjerovati da ovaj bojkot ne šteti Facebooku onoliko koliko se to sada čini.

Većina Facebookovih prihoda dolazi od srednjih i malih kompanija

Prvo, mnoge kompanije odlučile su se na jednomjesečni bojkot u julu. Drugo, i možda važnije, većina Facebookovih prihoda dolazi od hiljada i hiljada malih i srednjih kompanija. CNN je objavio kako su najvećih 100 oglašivača potrošili 4.2 milijardi dolara prošle godine, odnosno oko 6 posto prihoda koje Facebook ostvari.

Za sada, većina kompanija srednje veličine nije stala uz kampanju bojkota.

Mat Morrison iz oglašivačke agencije Digital Whiskey smatra kako je velik broj malih kompanija koje ne mogu sebi priuštiti da se ne oglašavaju. On smatra kako takvim kompanijama koje si ne mogu priuštiti oglašavanje na televiziji, jeftino oglašavanje na društvenim mrežama je ključno.

“Jedini način da naša kompanija nastavi s radom jest da imamo pristup ovim ciljanim publikama, koje nisu masovna medijska publika, tako da ćemo se mi nastaviti oglašavati”, rekao je Morrison.

Facebook je kompanija na koju se može lako primijeniti lobiranje

Na neki način Facebook se čini kao kompanija na koju se može uspješno primijeniti lobiranje. Struktura Facebooka je takva da Mark Zuckerberg ima veliku moć u svojim rukama. Ako nešto želi, to će i dobiti. Tako je jedino što je potrebno je promijeniti mišljenje jednog čovjeka.

No vrijedi i obratno. Dioničari ne mogu pritisnuti Zuckerberga na način kao u drugim kompanijama. Ako on ne želi djelovati, neće.

Do sada je Zuckerberg pokazao znakove da je pripremljen na promjene. U petak je Facebook objavio kako će započeti s tagiranjem sadržaja mržnje te da će ove sedmice doći do još nekih promjena.

No ovo neće biti dovoljno da kampanja Stop Hate for Profit nestane. A i drugi pokreću vlastite poteze.

I Reedit i Twitch također pokrenuli promjene

U ponedjeljak je Reddit u okviru šire akcije ukidanja podforuma koji sadrže uznemiravanje i prijetnje zabranio The Donald forum. Ovaj podforum nje bio službeno povezan s američkim predsjednikom, no pomogao je širenju memeova koji ga podupiru.

Twitch ukinuo dva Trumpova videa

Osim toga, Twitch je privremeno ukinuo račun Trumpove kampanje. Iz ove Amazonove stranice video streaminga poručili su kako su dva videa s Trumpovih skupova prekršila pravila koja se tiču govora mržnje.

Jedan je iz 2015. godine prije nego što je izabran, a u njemu je izjavio kako Mexico šalje silovatelje u SAD. U drugom, objavljenom ranije ovog mjeseca, Trump je opisao fikcionalnog čovjeka koji provaljuje u dom Amerikanke.

Ovo će biti teška godina za društvene mreže

Ovo će biti teška godina za sve društvene mreže. Facebook u tom smislu nije iznimka. No kompanije će se uvijek voditi održavanjem balansa. Ako se bojkot protegne u jesen te ako mu se pridruži još i više kompanija to bi mogla biti ključna godina za ovu društvenu mrežu.

Izvor: Index.hr

-