IN STORE  in your country  
BiH
VIJESTI: Region
04.05.2020.

KORONAVIRUS: AKTUELNO- uvodnik u aprilskom broju InStore-a Srbija

„Infodemija“ opasnija od pandemije

AKTUELNO - uvodnik u aprilskom broju InStore-a Srbija

Autor: Marija Malović
Group Corporate Affairs and Communications Manager, Imlek

Svjedoci smo aktuelne krize sa virusom COVID-19, koju je čitav svijet dočekao nespremno i koja će za sobom ostaviti posljedice koje su u ovom trenutku još uvijek nesagledive. U vremenu kada je najvažnija solidarnost i podrška najugroženijima, neophodno je razmišljati i o tome kako održati i sačuvati domaću privredu. Nema sumnje da će se svjetska privreda godinama oporavljati od pandemije Korona virusa.

Prema riječima svjetskih ekonomskih stručnjaka, ova situacija je paralizovala privrednu aktivnost u cijelom svijetu, tako da će ekonomski šok neminovno biti jači čak i od onih koje pamtimo i sa kojima se naša generacija suočila. No, kao neko ko se bavi komunikacijama, ne bih previše komentarisala aspekte privrednog oporavka, već bih se osvrnula na činjenicu da nas je ova kriza naučila da je „pravo“ (tačno) informisanje ponekad mnogo značajnije od „pravovremenog“.

Svjedoci smo svakodnevnih vijesti, koje se kreću od općeg straha i prekomjerne brige do nemara. Svedoci smo da se različite vesti plasiraju različitim kanalima komunikacije, ali i da nismo svi baš doktori „opće prakse“.

Pozvala bih se na gorepomenutu tezu, da li je bolje imati „pravu vijest“ ili „imati vijest prvi“? Brzina širenja vijesti svakako je najveća na društvenim mrežama, ali ko su njeni autori? Da li smo baš svi pozvani da lične stavove i mišljenja iznosimo javno, čak i o temama koje su usko stručne i sa kojima se i stručnjaci medicine prvi put susreću? Sloboda govora je među osnovnim ljudskim pravima, ali je u disproporciji sa širenjem neistina. Iznošenjem ličnih stavova moramo voditi računa da ne ugrozimo nekoga i nečiju tuđu slobodu. Oni, koji su eksperti za temu koja će svakako obilježiti prvu polovinu tekuće godine, nisu na društvenim mrežama, nemaju mnogo virtuelnih „pratilaca“, oni ne iznose svoje utiske već „stručna“ mišljenja, i oni su ti koje bi trebalo saslušati, a oni su ljekari, doktori medicine i profesori medicinskih nauka.

Ova kriza nas je naučila da je „pravo“ (tačno) informisanje ponekad mnogo značajnije od „pravovremenog“

Radim već dugi niz godina u kompaniji koja važi za lidera kada je u pitanju društvena odgovornost, i neću ovaj put promovisati naše akcije, donacije i sve što smo uradili za pomoć državi i stanovništvu u ovoj situaciji. Ali ću podijeliti jednu ideju o društveno odgovornoj aktivnosti koja bi svima nama u ovom vremenu „infodemije“ mnogo značila u cilju širenja „pravih“ vijesti. Možda bi svi oni sa puno „pratilaca“ i „lajkova“, čija su ciljna grupa tinejdžeri i mladi ljudi, koji slabo ili uopće ne prate tradicionalne medije, mogli na svojim posjećenim profilima da podijele i neku „pravu“ informaciju? Možda bismo time skratili trajanje izolacije, možda bismo postali odgovorniji prema sebi, a samim tim i ostalima?

Ovo je samo jedan od prijedloga kako bismo „pravovremeno“ mogli da podijelimo „prave“ (ispravne) informacije sa velikim brojem ljudi i na taj način, koliko je u našem domenu, skratimo trajanje svih izolacija. To je do nas, a poslije toga, oporavak privrede ostavimo, također, onima koji su najbolji u tome...

-