IN STORE  in your country  
BiH
Trendovi
14.07.2020.

Ne možemo raditi današnji posao s jučerašnjim metodama i biti u biznisu budućnosti

Doslovno preko noći promijenio se naš svijet i nastupile su nagle promjene u ponašanju ljudi kako u poslovnom, tako i u privatnom okruženju. Bliski kontakt koji je na ovim prostorima vrlo uvriježen i dio kulture, pa i poslovnih uzanci, sveo se na minimum, te smo postali vrlo oprezni strahujući za vlastite živote i zdravlje

Prva nova „normalna“ pojava je zadržavanje distance na što se još uvijek teško navikavamo i često zaboravimo na nova pravila. U dobar dio državnih ustanova i kompanija se još uvijek dolazi s maskama i rukavicama iako se i sami čudimo što će nam, no pravila se poštuju.

Druga nova „normalna“ pojava je dezinfekcija ruku, što i nije tako loša navika, barem su nekim ljudima čiste ruke, kad već nije obraz.

Treća nova „normalna“ pojava je NE rukovati se. Većina nas to pravilo svjesno i nesvjesno prekrši jer mi smo narod koji rukovanjem iskazuje dobrodošlicu, toplinu, prijateljstvo, smatramo ga osnovama kulture kod upoznavanja, tako da nam je vrlo teško usvojiti tu naviku – nedostaje nam ta ljudska gesta.

U svijetu biznisa praksa se okrenula naglavačke i mjeseci karantene su se pretvorili u oaze učenja novih vještina. Savladavali smo tako razne online aplikacije, komunicirali svim mogućim sredstvima na daljinu, puno više smo imali osjećaj za druge i empatija se konačno nastanila u našim srcima.

Strah za vlastiti opstanak smekšao je u nama osjećaj za bližnjeg pa smo i kupce češće zvali i pitali kako su.

Poslovni svijet se preselio u online mode, pa se čak i kupovina snažnije odvijala preko raznih web shopova, što je nekim proizvodima i uslugama dalo krila za budućnost.

Svi smo se pitali kako pokrenuti poslovanje u novonastalim uvjetima, a sreću su imali oni čiji proizvodi i usluge pokrivaju osnovne životne potrebe, te potrebe sigurnosti i zdravlja. Dakle, gledajući Maslowljevu piramidu potreba, oni koji se nalaze na prve dvije razine.

Fokus je uglavnom bio i za sada ostao na dostupnosti takvih proizvoda i usluga, ali neki segmenti su čak bilježili i rast. Npr. uslužne djelatnosti dostave bilježile su znatno povećanje prihoda jer su se i načini dostave mijenjali s obzirom da nam je bilo puno draže zaprimiti bilo koju vrstu robe na kućni prag.

Marketinške aktivnosti doživjele su procvat u online izdanju, te smo napokon shvatili ono što milenijalsi odavno znaju i što nam pokušavaju nametnuti, no do ovog trenutka nije nam bilo ni kraj pameti da su to naši budući potrošači i da bismo im se trebali prilagoditi.

Okušali smo se i u različitim humanitarnim aktivnostima pa smo pokazali i plemenitu stranu naših biznisa, samo se nadam da nećemo na ljude u potrebi zaboraviti tako brzo i da će nam humani aspekt ostati kao rijetki pozitivan primjer „novog normalnog“.

Dobar dio kompanija je u proteklom vremenu pokrenuo nove linije proizvoda ili se privremeno preorijentirao na proizvode za kojima je rasla potražnja. Neki će nastaviti s novitetima jer su pogodili dobar omjer cijene i kvalitete, a neki će se ipak vratiti starom uhodanom asortimanu.

Mi konsultanti smo na neki način i zahvalni za ovu krizu jer su nas klijenti napokon pitali kako da u tim teškim vremenima budu drugačiji i kad niko skoro ništa ne kupuje. Napokon smo došli do samospoznaje i otkrića

KAKO PRODATI SEBE!

Naravno, otkrivali smo zašto je važno imati krizni plan djelovanja, ali opet dio publike nije primijenio lekciju, u prvi plan su isplivale kompanije koje su imale sposobne i educirane zaposlenike, dobar management koji je fleksibilan i proaktivan u kriznom managementu, a bilo je vidljivo što znači snaga brenda koju su neki marljivo dugi niz godina gradili.

Više nego ikada dijelili smo besplatne savjete jer to je ono čega mi konsultanti imamo u izobilju, to je bio naš doprinos.

Umjesto statusa JA PRODAJEM imali smo JA POMAŽEM.

I moram priznati da me nakon više od 20 godina rada u prodaji u različitim kompanijama po svijetu oduševio taj pristup jer ako išta želim usaditi u srca svojih klijenata i polaznika mojih edukacija je:

„Pomozite vašem kupcu da otkrije što mu treba i kako mu u tome možete pomoći.“

Nastavimo li u ovom ritmu, mnoga vrata bi se prodajnim predstavnicima mogla otvoriti.

Što smo naučili?

  • Važno je njegovati partnerski odnos
  • Uvijek znajte koje su potrebe vašeg kupca
  • Njegujmo nove načine komunikacije, ali ne zapostavimo one dosadašnje
  • Prepoznajmo ko kupuje naše proizvode/usluge i ko je za njih spreman platiti više
  • Imajmo uvijek spremnu digitalnu verziju našeg poslovanja kao back up kada dođe do zastoja bilo koje vrste

Ovo je bila prilika da se promijenimo. Koliko smo u tome uspjeli, znamo svako za sebe. Ali nemojte dozvoliti da promjenama u vašoj organizaciji rukovodi Covid 19, neka to bude CTO (change transformation officer) , tj. osoba koja dobro provodi promjene unutar vaše organizacije.

Sada smo shvatili da treba biti spreman na učenje, pa ako želite da vaša kompanija raste, uložite u nova znanja i vještine.

Piše:

Gordana Kadoić – business consultant

Adria Corporate - Zagreb

gordana@adria-corporate.com

-