IN STORE  in your country  
BiH
Trendovi
03.02.2020.

Maloprodaja na tranzitnim lokacijama

Na tranzitnim lokacijama širom svijeta kupci traže brzo i učinkovito iskustvo koje će se uklopiti u njihov užurbani način života

Moderni kupci sve više traže mogućnost za brzu i prikladnu (convenience) kupnju, što također znači da bi lokacije trgovina morale biti lako dostupne. To se u još većoj mjeri odnosi na trgovine na tranzitnim lokacijama, kroz koje velik broj ljudi prolazi, a u njima se kratko zadržava. U tim trgovinama kupci traže iskustvo koje će se uklopiti u njihovu svakodnevnu rutinu ili u planove za odmor.

Na aerodromima, željezničkim postajama te na benzinskim postajama uz autoceste širom svijeta, retaileri ulažu i inoviraju kako bi zadovoljili potrebe tog tržišta. Cilj je ponuditi mogućnosti za brzu hranu i piće, s opcijama koje zadovoljavaju potrebu za zdravim proizvodima, a da se pritom ne naruši kvaliteta.

Food-to-go

Food-to-go najčešći je segment proizvoda u trgovinama na tranzitnim lokacijama, što i ne čudi s obzirom na to da su njihovi ciljni potrošači u pokretu. U taj su segment uključene opcije i vrućih i hladnih obroka, jer trgovci nastoje zadovoljiti potražnju tih potrošača tijekom cijeloga dana. Ponuda širokog asortimana posebno je važna za te trgovine ako retailer želi da mu se potrošač opet vrati.

U Carrefouru na varšavskom glavnom kolodvoru, odjel food-to-go smješten je u prednjem dijelu trgovine u koji potrošači ulaze. Prostor je podijeljen na tri dijela, prema trima vrstama obroka: doručak, brunch i ručak, što kupcima olakšava snalaženje. Takav pristup grab&go čini iskustvo kupnje pogodnim za putnike koji žure, ali istovremeno povećava vjerojatnost njihove impulzivne kupnje.

Coop to Go na glavnom željezničkom kolodvoru u Zürichu slično se fokusirao na dizajn s otvorenim rasporedom, što omogućuje visoku preglednost asortimana vrućih i hladnih food-to-go proizvoda.

M&S Food to Go trgovina na aerodromu u Birminghamu namijenjena je “nebeskim” putnicima i nudi im rješenja ready to eat i ready to heat (spremna za jelo ili za pripremu). U asortimanu su također zdrava pića, smoothieji, te kava, vino, pivo i miješana alkoholna pića.

Samoposlužni aparati

Samoposlužni aparati otvaraju mogućnost da brandovi budu dostupni kupcima 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu. Aparati već nude mnogo više od grickalica i pića, što je posebno važno za brze tranzitne lokacije.

Na amsterdamskom aerodromu Schiphol postoji Zid zdrave hrane, koji nudi smrznutu vegetarijansku, vegansku i bezglutensku hranu. Zid odražava rastuću potražnju za zdravim proizvodima za ponijeti i otvoren je non-stop.

Kad je riječ o slatkim proizvodima, istaknut ćemo trgovinu SugarFina na aerodromu u Minneapolisu, gdje potrošači dodirom ekrana dobivaju luksuzne slastičarske proizvode na brz i jednostavan način.

U nastojanju da olakšaju život putnicima čiji su letovi odgođeni, brand Kit Kat postavio je samoposlužne automate na aerodromu u Sao Paulo, gdje putnici mogu skeniranjem svoje avionske karte na automatima dobiti besplatnu KitKat čokoladu.

Trgovine s proizvodima za svakodnevnu upotrebu (top-up stores)

Osim mogućnosti za cjelovit obrok ili food-to-go, ljudi koji putuju traže u blizini i trgovine s proizvodima za svakodnevnu uporabu.

Waitrose na Welcome Break benzinskim postajama uz autoceste u Ujedinjenom Kraljevstvu, izlaže asortiman proizvoda u manjim pakiranjima kako bi maksimalno iskoristio sav dostupan prostor za izlaganje, a izložio što više različitih proizvoda.

Na željezničkom kolodvoru u Lausannei Aldi ima kompaktan asortiman proizvoda za zdravlje i kozmetičkih proizvoda u pakiranjima prikladnima za potrebe putnika u pokretu.

Impulzivna kupnja

S obzirom na to da većina putnika želi obaviti brzu kupnju u convenience trgovinama, trgovcima se pruža mogućnost da razvijaju impulzivnu prodaju uz pomoć displeja, cijena i promotivne prodaje.

Displeji s proizvodima za impulzivnu kupnju mogu se koristiti kako bi se privukla pažnja kupaca i kako bi ih se navelo na neplaniranu kupnju, a unakrsna prodaja je također praktično rješenje na jednome mjestu za kupce koji nemaju dovoljno vremena. Trgovci se mogu koristiti i snižavanjem cijena ako vrijednost i kvaliteta ostaju nepromijenjene.

Jumbo City na željezničkom kolodvoru u Eindhovenu na ulazu u trgovinu ima promotivne kutije koje odmah privlače pažnju kupaca i potiču neplaniranu kupnju.

Na aerodromu u Houstonu CIBO Express uz pića na police u sklopu bara postavlja i snack proizvode, pa ih kupci percipiraju kao dio iste ponude.

Večernji obroci

Za ljude koji žive dinamičan život, prigodna rješenja za cjelovit obrok postaju sve popularnija. To je dobra vijest za tranzitne lokacije, posebno za podzemne željeznice, jer kupci traže večernji obrok na putu s posla kući.

U Fresh Atelieru na briselskom glavnom kolodvoru velik je izbor proizvoda food-for-later, uključujući apero snack/tapas proizvode, kao i gotova jela, sireve i delicije. Trgovina također nudi hladno pivo i vino, pokušavajući na taj način učiniti svoju trgovinu još privlačnijim after work izborom.

Albert Heijn to Go na amsterdamskom glavnom kolodvoru ima bogat asortiman piva, vina i žestokih alkoholnih pića za kupce koji žele nadopuniti svoje večernje obroke. Također, ima prilično široku ponudu obroka za svaki dio dana.

Usluge s dodanom vrijednošću

Nisu samo cijena i kvaliteta proizvoda u trgovinama na tranzitnim lokacijama to što navodi potrošače da više troše. Retaileri sve više nastoje ponuditi što bolje iskustvo in-store. To je dovelo do uvođenja usluga poput click and collect te opcija dostave i jednostavnijih načina plaćanja.

Primjerice, Loblaw u suradnji s Metrolinxom na GO Transit postajama u Torontu omogućava vozačima da naručuju putem interneta i zatim podižu proizvode na određenim željezničkim postajama u području Greater Toronta.

Sličnu uslugu nudi i Fresh Atelier na briselskom glavnom kolodvoru, na kojem se nalazi mjesto za podizanje e-narudžbe.

Convenience, usluge i inovacije

Na tranzitnim lokacijama širom svijeta kupci traže brzo i učinkovito iskustvo koje će se uklopiti u njihov užurbani način života. To znači da trgovci moraju tražiti različite načine kako bi zadovoljili potrebe kupca u pokretu, bilo da je riječ o jednostavnijem pronalaženju proizvoda u trgovini, ulaganju u bržu tehnologiju naplate ili pick-up lokacije. U tom segmentu postoji golem prostor za rast, a u tome će najviše profitirati inovativni trgovci.

www.IGD.com

-