IN STORE  in your country  
BiH
Intervju
22.04.2020.

Vesna Stanković, direktor marketinga, Yuhor

Najpogubnije za brend je da iznevjeri povjerenje potrošača

Razgovarala: Ana Filipović, ana@instore.rs

Intervjue sa direktorima marketinga FMCG kompanija nastavljamo razgovorom sa Vesnom Stanković, direktorom marketinga kompanije Yuhor.

Pandemija korona virusa unijela je promene u svim sferama života i poslovanja. Kako ova novonastala situacija utiče na rad marketinških odjeljenja? Na koje sve načine su zaposleni u vašem sektoru morali da promjene dosadašnji način poslovanja? Kako ste organizovali rad?

Iako su predikcije i planiranje sastavni dio našeg posla, niko od nas nije mogao da predvidi da ćemo se tako iznenada i u veoma kratkom roku, skoro preko noći, suočiti sa situacijom u kojoj su se tržišne i poslovne aktivnosti, kao i uobičajeni načini rada, drastično promijenili. U skladu sa tim, ključni zadatak svih nas bio je da se prilagodimo, reorganizujemo i obezbijedimo nesmetano funkcionisanje poslovnih procesa i komunikacije, uz krucijalnu polaznu tačku, a to je briga o svakom zaposlenom. Naš poslovni radni ambijent zamijenili smo našim domovima i nastavili rad u promijenjenim i izazovnim uslovima koji će nam sigurno biti velika životna i profesionalna škola. Prostorna i socijalna distanca nije ni na koji način uticala na kvalitet komunikacije i produktivnost, čak naprotiv. Vjerujem da je snažna posvećenost svih članova tima i naših saradnika u ovim trenucima, pokazala da krizna vremena učvršćuju i osnažuju kvalitetne timove.

Koliko je vama lično ova krizna situacija poremetila planove, svakodnevno poslovanje i otežala rad?

Ova situacija nametnula nam je da pokažemo adaptibilnost, posvećenost i uložimo sve svoje napore i snagu da minimiziramo njen negativan uticaj i učinimo sve da njen kraj sačekamo sa više znanja, optimizma ali i iskustva koje će nam pomoći da se u budućnosti lakše nosimo sa svim krizama koje se mogu pojaviti. Kao i svima, ni meni nije bilo lako da se preko noći prilagodim novoj stvarnosti, imajući u vidu da je godinama moja poslovna svakodnevica veoma dinamična i sačinjena od direktne komunikacije sa kolegama, saradnicima i poslovnim partnerima. Međutim, međusobna podrška i razumijevanje u cijelom našem timu omogućili su mi da ovu tranziciju uspješno realizujem i da se prilagodim novonastalim okolnostima i da svakodnevno poslovanje i rad nesmetano funkcionišu. Online interni i eksterni sastanci, minimalna direktna komunikacija, trenutno su moja poslovna svakodnevica.

Da li već imate neke podatke o posljedicama koje su vaši brendovi pretrpjeli u ovom periodu?

Yuhor je mesna industrija i u ovom periodu naš imperativ je obezbjeđivanje nesmetanog funkcionisanja cjelokupnog sistema poslovanja sa ciljem obezbjeđivanja stabilnog snabdijevanja tržišta i potrošača. Yuhor radi punim kapacitetom, kolege u proizvodnji, prodaji, logistici, maloprodajnoj mreži (53 Yuhor Dućana širom Srbije), kao i službama podrške, ulažu vanredne napore da odgovore svim zahtjevima i pojačanoj tražnji kao i da se prilagode na dnevnom nivou promjenama na tržištu, a sve sa ciljem da opravdaju povjerenje potrošača i da oni ni u kom aspektu, ne osjete nikakve promjene u onome što im je Yuhor i prije ove situacije obezbjeđivao, a to su kvalitetni i uvijek dostupni proizvodi. Kako bismo dodatno olakšali kupovinu u našim maloprodajnim objektima omogućili smo online poručivanje putem Yuhor Dućan mobilne aplikacije. Reakcije potrošača su izuzetno pozitivne, budući da imaju mogućnost da kupovinu obave kada žele, da poruče putem aplikacije, izaberu dućan i vrijeme u kojem će preuzeti poručenu robu i na taj način značajno skrate vrijeme boravka u kupovini i lakše planiraju svoje vrijeme.

Najpogubnije za svaki brend je da iznevjeri povjerenje potrošača, a u uslovima krize ta stranputica se može desiti svima. Zato svako od mojih kolega daje svoj maksimum i vjerujem da ovo potrošači prepoznaju i cijene i da će njihova lojalnost i povjerenje i nakon ove krize biti još čvršći i da će njihova veza sa Yuhor brendom biti još snažnija.

Prema nedavno realizovanom istraživanju kompanije Kantar, samo 8% potrošača u svijetu smatra da bi kompanije trebalo da obustave reklamiranje, dok ostali smatraju da bi brendovi trebalo na neki način da pomognu potrošačima, informišu potrošače šta rade i ne zloupotrebe ovu situaciju. Kakvi su vaši planovi za komunikaciju sa potrošačima u ovom periodu?

Marketinške aktivnosti moraju da se prilagode novonastalim okolnostima i na najbolji način da osiguraju brendu stabilnost i rast i u narednom periodu

Najteže je zadobiti povjerenje i izgraditi lojalnost potrošača. Oni daju kredibilitet brendu što je ključna pretpostavka opstanka na tržištu. Iskrena i transparentna komunikacija uvijek je bila temelj i baza za rast svakog brenda i ova premisa je u ovom trenutku ključna. Bez komunikacije nema brenda i ona mora da prati promjene i prilagođava se novonastaloj situaciji. Ovo je danas prilično zahtjevan zadatak, budući da su potrošači svakodnevno „bombardovani“ velikim brojem poruka putem svih kanala komunikacije i da su usljed ovakvih izmijenjenih životnih okolnosti daleko osjetljiviji. Krizna vremena potvrđuju da ljudski i humani odnos nema cijenu. Ovo nije vrijeme za agresivne komercijalne poruke već za poruke empatije i podrške i građenje odnosa solidarnosti. Brendovi su sastavni dio naših života i u skladu sa tim brend mora da razumije i prati sve promjene u našoj svakodnevici i da nam pruži očekivanu podršku. Svakodnevno komuniciramo sa našim potrošačima putem digitalnih medija, blagovremeno, ažurno dijelimo sa njima sve relevantne informacije i ono što je najbitnije šaljemo im pozitivne i optimistične poruke kako bismo svi što lakše prebrodili ovu situaciju.

Osim ovih kratkoročnih efekata, prethodna iskustva iz kriznih situacija, pokazala su da je investiranje u marketing u tim periodima imalo značajnih uticaja na dugoročni rast i razvoj kompanija. Kakav je vaš stav po tom pitanju, kada su u pitanju neki dugoročni efekti i kakvi su vaši planovi za kreiranje brend marketinga u ovom periodu i neposredno nakon njega?

Kvalitet komunikacije u ovom periodu sa našim potrošačima, bitno će i dugoročno odrediti snagu našeg brenda. Trenutno smo u situaciji u kojoj su u potpunosti promijenjeni i tržišna dinamika i potrošačke navike i komunikacija i sve je pod vanrednim uticajem okolnosti koje niko od nas ne može da kontroliše. Međutim, marketinške aktivnosti moraju da se prilagode novonastalim okolnostima i na najbolji način da osiguraju brendu stabilnost i rast i u narednom periodu. Ovo je period kada svakodnevno sa kolegama iz prodajnog tima, pratimo i analiziramo tržišna dešavanja i nastojimo da identifikujemo sve promjene koje su se desile, a potom i da predvidimo njihove posljedice u narednom periodu. Navike, potrebe i ponašanje potrošača su se izmijenile u ovim uslovima i neke od tih promjena sigurno će biti trajne. Anticipirati ono šta nas čeka u narednom periodu je izuzetno izazovan zadatak i velika odgovornost je na nama, da naše brendove dodatno ojačamo i obezbijedimo im, sa novim idejama, dalji rast i u budućnosti.

Prema nekim razmišljanjima, svaka kriza stvara i određene šanse. Da li i gdje vidite šansu za vaše brendove u ovoj situaciji?

U situaciji kada je poslovanje većine firmi na tržištu drastično smanjeno, a nekih i obustavljeno, vjerujem da je znanje naša snaga i ova situacija pokazaće koliko znanja, umijeća i sposobnosti ima svako od nas da iz krize izađe kao pobjednik. Šanse i prilike uvijek postoje i na nama je da ih prepoznamo i iskoristimo na najbolji način. Yuhor ima stogodišnju tradiciju i uživa duboko povjerenje potrošača, u ovom periodu povjerenje moramo da opravdamo, a naredni period pokazaće koliko smo bili uspješni u tome. Uvjerena sam da ćemo iz ovoga izaći još snažniji, pametniji i bogatiji za jedno neprocjenjivo iskustvo.

-