IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Srijeda, 12.12.2018 || Konzum akcija je najbolja reakcija na skupoću  |  Naglo skočila cijena indijskih oraha  |  Barilla najavila zdraviji namaz  |  Durex u saradnji sa RED dobrotvornom ustanovom  |  Uspješno poslovanje Mercator Grupe za devet mjeseci   |  Federacija BiH u oktobru povećala i izvoz i uvoz  |  Njemački trgovinski lanci glavni u EU, u BiH Bingo sa 19 posto  |  GEFCO se udružuje s kompanijama Actility i Wakeo  |  Treća isporuka proizvoda AC Fooda za Sjedinjene Američke Države  |  Čeka se samo dozvola: Bh. peradari ponovo u osvajanje tržišta Hrvatske  |  Nestlé u Bosni i Hercegovini za sedam godina uložio više od 200.000 EUR u edukaciju djece o pravilno  |  Fabrika duhana Sarajevo ostaje bez poznate marke cigareta  |  Black Friday i Cyber ​​Monday: Kontroverzni dani trgovačkih rasprodaja  |  Od 22. studenog Lidl stiže u još četiri grada  |  Rio Tinto i Nespresso radit će eko kapsule za kafu  |  Proizvodnja masilnovog ulja u Italiji na istorijski najnižem nivou  |  Zaštita intelektualnog vlasništva ne pokriva okus prehrambenih proizvoda - ECJ  |  Promet dionicama Fabrike duhana Sarajevo od 74 hiljade KM  |  Spar Austrija predstavio organsko pivo od hljeba  |  Mondelez pokreće inicijativu Cocoa Life u Brazilu  |   ||
   

BiH: Njemački trgovinski lanci glavni u EU, u BiH Bingo sa 19 posto

22.11.2018

Posljednjih nekoliko godina vodeći njemački trgovinski lanci povećali su tržišni udio na evropskom tržištu i osigurali vodeću poziciju, ali lokalni lanci i dalje imaju budućnost, ocijenio je na Fruitnet Forumu JIE Francisco Boras, konsultant španske kompanije Anecoop. 


"U periodu 2011-2017 rast tržišnog udjela lokalnih lanaca bio je veći od rasta prvih 20 tržišnih lidera. Lokalni lanci imaju budućnost jer se lakše prilagođavaju zahtjevima kupaca”, rekao je Boras, izvijestila je Nova ekonomija. 

Njegova analiza prvih 20 evropskih trgovinskih lanaca pokazala je da je tržišni udio prvih 10 u tom periodu porastao sa 30,8 odsto na 34,5 odsto. 
Ako se gleda zemlja porijekla, pet vodećih njemačkih i šest vodećih francuskih lanaca u 2011. imali su sličan udio od 15 odsto. U 2017. godini istih pet njemačkih ima udio od 19,7 odsto dok su francuski pali na 12,5 odsto udjela, naveo je Boras. 

Kako je rekao, primjetno je da je u njemačkim lancima u tom periodu bio značajan rast diskontne prodaje, dok su kod francuskih rasli hipermarketi. 
U posmatranom periodu, engleski lanci izgubili su dio tržišta, pali su sa 8,5 odsto na 7,1 odsto. U društvu 20 najvećih pojavila su sve dva ruska lanca koja drže 2,7 odsto tržišta, a novina je i jedan digitalni lanac koji drži skromnih 1,7 odsto udjela u Evropi. 
Govoreći o tržištu Jugoistočne Evrope, Boras je rekao da u Srbiji najveći tržišni udio ima Delhaize sa 20,6 odsto. Agrokor je lider u Hrvatskoj sa 21 odsto, u Srbiji i Bosni i Hercegovini je drugi po tržišnom učešću sa 15,9 odsto i 12 odsto, a ima ga i na tržištu Crne Gore. Na bh. tržištu lider je lokalni lanac Bingo čiji je udio 19 odsto. 

Njemački lanci na tržištu JIE su na srednjim pozicijama, austrijski Špar je prisutan u Hrvatskoj i Sloveniji, a zanimljivo je prisustvo turskog lanca u Makedoniji. 
U četiri zemlje jugozapadne Evrope (Evropa Francuska, Španija, Italija i Portugal) tržišni lideri su lokalne kompanije, ali ima i njemačkog Lidla, Metroa i Aldi-ja. 
U srednjoj Evropi (Njemačka, Švajcarska i Austrija), lideri su takođe isključivo lokalne kompanije, ali nema drugih kompanija osim iz ove tri zemlje. 
U Istočnoj Evropi, situacija je daleko šarenija jer su posle pada Berlinskog zida mnogi zapadni lanci pokušali da se pozicioniraju na ovom tržištu, objasnio je Boras. 
Boras je istakao da nijedan tržišni lider u ovom dijelu Evrope nije lokalna kompanija. Njemački lanci su lideri u Rumuniji, Slovačkoj i Bugarskoj. U Mađarskoj dominira engleski Tesco. U Poljskoj je neočekivano nekad najmanji lokalni lanac postao lider nakon što ga je kupila portugalski trgovinski lanac. Francuski lanci su prisutni u Poljskoj, Mađarskoj i Rumuniji. Engleskih lanaca osim u Mađarskoj, ima u Poljskoj i Češkoj. 

Zanimljva su dešavanja i u Rusiji gdje se zbog geopolitičke situacije zapadni lanci povlače a otvara se prostor za lokalne lance, rekao je Boras.

 

Izvor: Indikator.ba

 


Nazad
 




 
 
 
back to top