IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Nedelja, 30.04.2017 || Uspješno realizovan najveći FMCG Summit u zemlji i regionu  |  Sve je spremno za treći FMCG Summit u Sarajevu  |  Preskakanje obroka je povezano s umorom  |  Svi okusi Crne Gore na jednom mjestu  |  Franck na Festivalu kafe, čokolade i delicija   |   Za ukusnu i uravnoteženu prehranu – novi THOMY Delight   |  Brand New Jungle   |  Odluka o novom zakupcu BIP-a 4. aprila  |  Kadrovske promjene u kompaniji Podravka  |  Haribo najavio prvu fabriku u SAD-u  |  AC Food izvršio uplatu za kupovinu dijela imovine Agrokomerca  |  Agrokor održao sastanak s dobavljačima  |  Bingo u 2016. ostvario porast prihoda od 13 posto  |  PepsiCo proširuje proizvodnju ruskog jogurta  |  Delhaize podržao akciju "Sat za našu planetu"  |  Idea i Mercator Centri u akciji „Sat za našu planetu“  |  Ferrero preuzima američki Fannie May  |  Nestea se vraća u okrilje Nestléa  |  Više od 10 000 posjetilaca na Sajmu domaćih proizvođača u Konzumu  |  Kako vrtići širom BiH obilježavaju Dan voda  |   ||
   

Region: Coca-Cola smijenila Milku na Valicon listi najjačih brendova

23.02.2017

Coca-Cola je zamijenila poziciju sa prethodnim liderom Milkom, koja je sada drugi najjači brend. Treće mjesto pripada Cedeviti, koja je u odnosu na prošlogodišnje rangiranje, zamijenila svoju poziciju sa Vegetom.

Chipsy, Kiki bombone i Sprite su novi brendovi na Valicon Top25 listi. Chipsy i Colgate su brendovi koji su najviše napredovali u 2016. godini.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Među ostalima ovo su neke od najzanimljivijih priča iz 2016. godine:

 

· Posijle mnogo godina Milkine vladavine Coca-Cola je zauzela prvo mjesto. Ipak, Coca-Cola se ne pojavljuje kao broj jedan ni na jednom od pet tržišta koja formiraju TOP25 listu. Ona se nalazi na drugom mjestu na svim tržištima, osim na makedonskom gdje se nalazi na trećem mjestu.

·Chipsy, originalni srpski brend čipsa je popravio svoju poziciju u Sloveniji i Hrvatskoj i na taj način ojačao svoj regionalni uspjeh. Rezultat koji je ostvaren predstavlja najveći skok među svim izmjerenim brendovima, sa pozicije broj 26 na poziciju 13.

·Drugi brend koji je napravio veliki skok je pasta za zube Colgate. Prošlogodišnji plasman na 21. mjesto je zamijenio 11. mjestom ove godine.

·Skoro polovinu Top25 brendova sada čine brendovi regionalnog porijekla. Prošle godine rezultat je bio 15:10 u korist globalnih brendova, ali ove godine rezultat se približio na 13:12 u korist globalnih brendova.

· Ove godine je grupa srpskih brendova na regionalnoj Top25 listi povećana i sada ih ima ukupno četiri: Smoki, Chipsy, Plazma i Jaffa cakes.


Važno je imati u vidu da među brendovima na pozicijama između broja 3 i 9 postoje jako male razlike. Ovo treba imati na umu kada govorimo o "padu" ili "rastu" pojedinačnih brendova. Već sljedeće godine situacija između dva brenda iz ove grupe može da se promijeni.

 

Top10 Country Brands

Ako pogledamo pojedinačna tržišta koja formiraju regionalno rangiranje, svi lokalni lideri su zadržali svoje pozicije. Argeta je jedini brend koji je na prvom mjestu na dva tržišta. Regionalni i lokalni brendovi su i dalje jako snažni u svakoj od zemalja – globalni brendovi drže svega dvije (u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji) ili tri (u Bosni i Hercegovini) pozicije među deset najjačih brendova. Jedini izuzetak je Makedonija, gdje je pet globalnih među Top10 brendova.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovo su neke od najzanimljivijih priča iz 2016. godine, po zemljama:

·BOSNA I HERCEGOVINA. Dva regionalna brenda su ušla u sastav Top10, Chipsy i Pardon. Argeta ostaje lider na lokalnom nivou.


· SRBIJA. U Top10 nalaze se čak četiri brenda iz holding kompanije Moji brendovi, Plazma na prvom mjestu, zatim Moja kravica na 4. i 8. mjestu i Knjaz Miloš na 6. mjestu. Moja kravica je jedini brend u regionu koji je sa svoje dvije kategorije osvojio mjesta u lokalnoj Top10 grupi. I Moja kravica mlijeko i Moja kravica jogurt se nalaze među Top10 brendova u Srbiji.

· SLOVENIJA. Donat Mg je ušao u Top10 u Sloveniji. Po prvi put, na bilo kojem od pet tržišta, jedan premijum brend se našao na listi Top10 brendova. Barcaffe ostaje brend broj jedan u Sloveniji.

· HRVATSKA. Jana ostaje lider na hrvatskom tržištu kao jedini brend flaširane negazirane vode među Top25 regionalnih brendova. Domaćica je pridošlica na listi Top10.


· MAKEDONIJA. Jedan od najprimjećenijih skokova među Top10 brendova na ovom tržištu je postigla Colgate pasta za zube, koja je uspjela da uđe na listu i da na njoj već zauzme četvrto mjesto.


O istraživanju

Top25 brendova je nezavisno rangiranje, bazirano na anketiranju o brendovima robe široke potrošnje (FMCG) koje uključuje pet tržišta Adria regiona: Srbije, Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Makedonije. Prvo rangiranje je objavljeno 2012. godine.

Snaga brenda se uzima kao kriterijum za rangiranje. Snaga brenda izračunava se na temelju prepoznavanja, iskustva i korišćenja brenda unutar konkretne kategorije. Rezultati su ponderisani veličinom populacije određene zemlje. Rangiranje se temelji na reprezentativnom istraživanju sprovedenom na pet najvećih regionalnih tržišta - Srbija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Makedonija i Slovenija.

Metodologija: prikupljanje podataka je vršeno u septembru i oktobru 2016; n=1000 do 1500 po zemlji; uzorak reprezentativan po polu, godištu, obrazovanju i regiji za populaciju od 15 do 65 godina starosti; "mix-mode” je anketiranje zasnovano na kompjuterskoj tehnologiji, koje uključuje reprezentativno anketiranje putem interneta, kao i dopunsko terensko anketiranje onog dela populacije koji ne koristi internet.

 

 


Nazad
 



 
 
 
back to top