IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Srijeda, 14.11.2018 || PROBUDI ŠTO JESI!  |   Oliver Mlakar prezentirao novi Vegedor: Više povrća, manje soli!  |  Održan peti Sarajevo Marketing Summit  |  Kompanija Microsoft u BiH predstavila i nagradila svoje partnere  |  Grupa Podravka nastavlja s rekordnim rezultatima poslovanja uslijed značajnog organskog rasta  |  Krombacher najpopularnije pivo u Njemačkoj  |  Veći rast za L'Oréal od očekivanog  |  Konzum uveo nove proizvode u asortiman svojih trgovačkih marki  |  Proizvodnja vina na najvećem nivou u posljednjih pet godina  |  Atlantic Grupa i Adris najavljuju akvizicije  |  Savršen slijed vina Slavonije, hrane i muzike u gradu soli  |  BAT donio odluku: "Drina" se seli u Srbiju i Hrvatsku  |  Kafa Emina na policama trgovina u Austriji  |  U okviru izložbe kolekcionara predstavljene prve bh figurice PEZ®  |  Branislav Vujović - Kako poslovni modeli mijenjaju biznis i marketing?  |  U Srbiju stižu pilići hranjeni GMO?  |  Coca-Cola najavljuje nove predsjednike   |  55 zlatnih godina najboljih sorti  |  Oktoberfest na Jägemeister način u Sarajevskom Klubu Jedan  |  dm potvrdio lidersku poziciju na drogerijskom tržištu  |   ||
   

Vedrana Seksan: Prodavači

15.11.2012
Piše: Vedrana Seksan, glumica i novinarka

Znate li onaj neugodni osjećaj kada vas prodavač ne napušta ni na jedan trenutak? Uđete u prodavnicu, pozdravite i on ili ona vas počinju slijediti u stopu. Vi nešto uzmete, oni se primaknu dva koraka bliže. Vi spustite i krenete dalje, oni malčice poprave ono što ste vi upravo spustili. I nastave za vama. S vremena na vrijeme vam se susretnu pogledi, nasmiješite se, oni ostaju hladni kao led. I nastavljaju da hodaju za vama. Ne znam koliko stotina puta mi se ovo dogodilo. Ali znam da u tom slučaju sasvim sigurno nikada nisam ništa kupila. Obično sam se osjećala kao da se očekuje da frižider koji upravo gledam strpam u tašnu i nestanem s njim u nepoznatom pravcu. Osjećala sam se zapravo kao da već imam jedan frižider u tašni, pa po načinu na koji je nosim oni znaju da sam sklona otuđivanju glomaznih stvari. Oni znaju da sam tu ne da razgledam, nego da iznesem. I još sam bezobrazna jer ne vratim tačno onako kako je stajalo. 

Naravno, postoji i ona druga krajnost koju je teško sresti u nekoj prodavnici na zapadu. Na primjer uđete u prodavnicu garderobe i pomislite kako se, što nije rijetka pojava, u međuvremenu promijenila djelatnost. Jer vas još s vrata s nogu obori miris ćevapa i luka. Ili pite – princip je isti, ostalo su nijanse. Koje se još dugo, dugo osjete u odjeći koju ste tu kupili. Takav prodavač vas neće ni pogledati. On ili ona su na zasluženoj pauzici i što se njih tiče, ako u tašni ima mjesta od onog frižidera, slobodno zgurajte sve sa polica. Samo njih nemojte ništa pitati. Snađite se, pare ostavite na pultu i za sobom zatvorite vrata. I da – dođite i drugi put. Prodavači-ćevapojedi uspijevaju samo na ovim prostorima. I to ne samo zato jer je ćevape teško naći negdje drugo, nego i zato jer svi ostali imaju nešto što se zove pauza. I što iskoriste i da obave sve svoje private razgovore.

Čekati da pitate da li imaju broj 39 i slušati razgovor na mobilni sa uputstvima kako ostaviti momka, uraditi domaću zadaću ili podgrijati ručak, zapravo lakše preživite ako to shvatite kao dva u jedan, pa zapamtite i savjet i saznate da je odgovor na pitanje "tc”.

Kakav prodavač zapravo treba da bude? Prije nekog vremena bila mi je godišnjica braka. I namjera je bila kupiti slušalice za kompjuter sa kojima bi moj muž, pasionirani igrač neke online igre, uživao više nego sa starim, poluslomljenim od čestih susreta sa našim mlađim djetetom. I u prodavnici tehničke robe koju stalno reklamiraju naletjela na najljubaznijeg mogućeg prodavca. Koji mi je najljubaznije moguće, nakon što sam mu pet puta rekla za šta mi trebaju slušalice, prodao potpuno pogrešne. Koje nisam mogla zamijeniti. A nisam se mogla ni naljutiti na čovjeka koji me nije slijedio po cijeloj prodavnici, koji nije jeo, nije telefonirao, samo nije imao pojma o stvarima koje prodaje.

Što je valjda treća vrsta trgovaca. Oni koji su divni, ali vam nanesu više štete od i jedne prethodne vrste. Jer vas je ljubaznost navela da potrošite pare za nešto što vam nikada neće trebati. Zato se treba čuvati i ljubaznih. I znati tačno šta vam treba.

 
 
 
 
back to top