IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Nedelja, 21.10.2018 || 55 zlatnih godina najboljih sorti  |  Oktoberfest na Jägemeister način u Sarajevskom Klubu Jedan  |  dm potvrdio lidersku poziciju na drogerijskom tržištu  |  ”Čovjek koji je napravio revoluciju u kompaniji Red Bull”  |  Bankrotirao nekada najveći trgovački lanac na svijetu  |  BiH veliki uvoznik piva, ali manje smo pivopije od drugih u okruženju  |  AUTO ASISTENCIJA – NAJBOLJI SAPUTNIK  |  U petak počinje 14. Međunarodni Sarajevo Wine Weekend  |  GRAND KAFA DIO “MUST HAVE” ASORTIMANA U BIH  |  Sajam ‘Opens’ u Zenici okupio 283 izlagača poljoprivrednih proizvoda  |  Lidl otvorio prve trgovine u Srbiji  |  Raste interesovanje za proizvodnju krastavaca kornišona  |  Hifa Oil postala ekskluzivni zastupnik renomiranog branda Nursan Trailer  |  Trgovci odabrali top 100 proizvoda  |  Trgovinski rat učiniće svijet siromašnijim i opasnijim  |  Trgovci izabrali top 100 proizvoda u BiH!  |  Hunt for the Perfect Taste pružio bogatstvo okusa  |  Trgovci u BiH biraju top 100 proizvoda  |  Uvoz hrane raste brže od izvoza  |  Stanić Beverages uložio 4 milijuna eura u liniju za punjenje PET boca u Kreševu  |   ||
   

Strategija koja je Starbucks dovela do uspjeha

11.12.2015

Bilo da ga volite ili ne, Starbucks radi dobro. Kompanija je svoj primarni produkt – skoro pa najprisutnije piće na svijetu pretvorila u multimilijardersko carstvo. Ali, to je samo početak.U 2015. godini akcije ovog najpoznatijeg lanca kafe skočile su za više od 50%. Prošlog mjeseca prijavili su najbolji kvartal ikada, sa prihodom od 4.9 milijardi dolara i zarade nešto manje od milijardu dolara. Šta je dovelo do ovakvog rezultata? I kako možemo da primijenimo ove lekcije?

Evo nekih primjera koje je izdvojio sajt Inc.com.

1. Mobilne aplikacije + dobar program nagrađivanja – odanost brendu.
Starbucks je razvio svoju mobilnu aplikaciju prije dvije godine. Danas ima 16 miliona korisnika. U stvari, 20% svog novca koji se razmjenjuje u američkom Starbucksu urađeno je preko mobilne aplikacije.
Program nagrađivanja je takav da što korisnici više kupuju kafu, čaj, ili hranu, popust je veći. Što korisnici više troše, više dobijaju. Svi vole besplatne stvari, zar ne?

Savjet: Nije samo poenta u kreiranju aplikacije. Fokusirajte se na kreiranje vrijednosti za klijente. Onda, iskoristite tehnologiju da ta vrijednost bude što dostupnija i jednostavnija.

2. Adaptacija kao nasušna potreba
Starbucks je sagradio svoje carstvo misleći o sebi kao o „trećem mjestu"  – topla lokacija između posla i kancelarije – gdje možete sresti prijatelje, uživati u omiljenoj knjizi, surfovati po Internetu.
Međutim, praksa je pokazala da većina  korisnika želi da ponese kafu sa sobom.  Starbucks je zapazio taj trend, pogotovo u dijelovima grada gdje je ogromna gužva.
Zato su otvorili posebne „express kafee" za one koji žure, ali i kafee za one koji vole natenane da piju kafu ili pojedu nešto.

Savjet: Visoki zahtjevi su dobri, ali nemojte ih pratiti po svaku cijenu. Tražite uska grla i druge oblasti da poboljšate iskustvo klijenta.

3. Udruživanje kao korist za sve
Proteklih godina, Starbucks je objavio nekoliko potencijalno profitabilnih partnerstava.

Neki od primera su: Starbucksovi klijenti koji su članovi kluba loyalty mogu da čitaju tekstove The New York Timesa preko Starbucksove mobilne aplikacije. Takođe, Starbucksovci mogu da pristupe muzici u kafeima, i to preko stranice za streaming muzike – Spotify.

Savjet: Jednom kada jasno definišete strategiju vašeg brenda, nastojte da obezbijedite partnerstvo koje će donijeti korist za sve, a koje je u skladu sa vašom strategijom.

4. Srećni zaposleni = srećne mušterije
Starbucks tradicionalni nudi beneficije za zaposlene.I honoraci imaju zdravstveno osiguranje, besplatna pića, određenu količinu besplatne kafe, čak i opcije za neke akcije. Ove godine, Starbucks se istakao vijestima da je kompanija počela da nudi pomoć kod otplate školarine svojim zaposlenima. I sami zaposleni u Starbucksu daju visoke ocjene svojoj kompaniji. Kako je glavni čovjek ovog lanca kafea Howard Schultz rekao: "Naš brend je izgrađen na iskustvu naših klijenata, a to zavisi od kvaliteta naših ljudi.” Čelnici ove kuće kažu da više novca investiraju u svoje zaposlene nego što potroše na kafu.

Dakle, kad god dajete novac za Starbucksovu kafu – dobar dio ide na to da prodavci zadrže osmjeh na licu.

Savjet: Potražite način da vaši zaposleni budu zadovoljni. Zauzvrat, oni će isto uraditi za vaše klijente.


 
 
 
 
back to top