IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Srijeda, 17.10.2018 || Bankrotirao nekada najveći trgovački lanac na svijetu  |  BiH veliki uvoznik piva, ali manje smo pivopije od drugih u okruženju  |  AUTO ASISTENCIJA – NAJBOLJI SAPUTNIK  |  U petak počinje 14. Međunarodni Sarajevo Wine Weekend  |  GRAND KAFA DIO “MUST HAVE” ASORTIMANA U BIH  |  Sajam ‘Opens’ u Zenici okupio 283 izlagača poljoprivrednih proizvoda  |  Lidl otvorio prve trgovine u Srbiji  |  Raste interesovanje za proizvodnju krastavaca kornišona  |  Hifa Oil postala ekskluzivni zastupnik renomiranog branda Nursan Trailer  |  Trgovci odabrali top 100 proizvoda  |  Trgovinski rat učiniće svijet siromašnijim i opasnijim  |  Trgovci izabrali top 100 proizvoda u BiH!  |  Hunt for the Perfect Taste pružio bogatstvo okusa  |  Trgovci u BiH biraju top 100 proizvoda  |  Uvoz hrane raste brže od izvoza  |  Stanić Beverages uložio 4 milijuna eura u liniju za punjenje PET boca u Kreševu  |  U Stocu svečano otvoren 11. po redu sajam Hercegovački plodovi Mediterana  |  Cedevita dobila koncesiju na vodu  |  “Jeste li spremni za marketing (R)evoluciju”  |  Atlantic Grupa uzor u upravljanju ljudskim potencijalom  |   ||
   

Najbolji svjetski javni govornik daje 7 dragocjenih savjeta

11.09.2015

Da biste napravili i održali efektnu prezentaciju, potrebno je više od samopouzdanja. Potrebne su tehnike koje povezuju govornika sa publikom, na ličnom nivou i moć prenošenja poruke koja će ih ostaviti zadovoljnima.

Da biste ovo postigli, poslušajte savjete pobjednika Svjetskog šampionata javnih govornika za 2015. (Toastmasters International)Mohammeda Qahtanija. On je inženjer za sigurnost koji radi u Saudijskoj Arabiji. Na takmičenju je pobijedio 33.000 drugih takmičara širom svijeta.

Recite sebi da ste bolji od svoje publike

Vjerovali ili ne, Qahtani je u djetinjstvu mucao, a i sada se povremeno bori sa tim. Ali, pričanje na pozornici ga je ojačalo i oslobodilo prepreke. Prisjeća se savjeta trenera za govorništvo, koji mu je rekao da treba sebi da govori da je bolji od ljudi koji su u publici. "Ne mislim to na egoistički način” rekao je. "Bolji” je u smislu da hrabro govori ispred publike koja sjedi i sluša šta on ima da kaže. To je mentalni podsticaj da se prevaziđe strah od poniženja. "Ne treba da se plašite publike jer su oni ti koji vam se dive.” Rekao je Qahtani.

Odredite poruku koju želite da zapamte i učinite je važnom

Kada pišete govor, trebalo bi da se fokusirate na poruku koja je što je mogućije jasnija i jezgrovitija. Poruka koju je Qahtani poslao na pobedničkom govoru je jednostavna: Moramo biti svjesni moći naših riječi koju imaju na druge ljude, bilo dobre ili loše.

Budite sa publikom na "ti”

"Kada si na sceni, najvažnija stvar je publika. Ne obaziri se na to kako izgledaš, ili kako zvučiš – samo brini o publici” – Qahtani je dobio savjet od prijatelja.
U idealnim uslovima, govor se brusi do savršenstva, ali kada stanete na scenu ne bi trebalo da obraćate pažnju ni na šta drugo osim na ljude koji su ispred vas. Govorite iz srca, kaže Qahtani, i to najbolje što možete vodeći se energijom publike.

Igrajte na svoje adute

"Nekim ljudi jača strana su njihove riječi, drugima glas, trećima njihova pojava na sceni. Tvoj adur je humor. Iskoristi ga.” Qahtani se priseća savketa koji je dobio.
Qahtani je glumio u stand-up komedijama još kao student i uvjek je pronalazio u svakom situaciji nešto smiješno. Da ljudima nije bilo smiješno, ne bi ni pričao šale u svojim govorima. Sve je u tome da budete svoji.

Pronađite balans u emocijama

Qahtani je svoj govor otvorio humorom da bi se publika smejala i opustila, ali bi ubrzo zapao u vode stand-up komedije da nije prestao sa šalama. Takođe, ako je cijeli njegov govor težak, publika će zapasti u depresiju i biće im prije dosadno nego što će biti zadovoljni.
Najbitnije je da publici uvjek dajete osjećaj nade. Potrebno im je da se osnaže kroz to šta im vi govorite.

Vježbajte što je više moguće pred iskrenom publikom

Postoje razna udruženja govornika koji će vam davati savjete i kritike, ali kojima ćete i vi davati povratnu informaciju.
"Nikada nemojte odbaciti nečije mišljenje o vašem govoru. Govor je podložan promjenama, i nije namijenjen vama već publici.” kaže Qahtani.

Vizuelizujte svoj govor umjesto da ga učite napamet

Ako govor učite bukvalno od riječi do riječi, vaš nastup će biti slab, savjetuje Qahtani. On voli da "skenira” govor kao mapu određenih tačaka koje bi trebalo da popuni. Cilj je da vam bude "udobno” sa materijalom koji imate na raspologanju, do te mjere da možete opušteno da pričate.


 
 
 
 
back to top