IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Srijeda, 14.11.2018 || PROBUDI ŠTO JESI!  |   Oliver Mlakar prezentirao novi Vegedor: Više povrća, manje soli!  |  Održan peti Sarajevo Marketing Summit  |  Kompanija Microsoft u BiH predstavila i nagradila svoje partnere  |  Grupa Podravka nastavlja s rekordnim rezultatima poslovanja uslijed značajnog organskog rasta  |  Krombacher najpopularnije pivo u Njemačkoj  |  Veći rast za L'Oréal od očekivanog  |  Konzum uveo nove proizvode u asortiman svojih trgovačkih marki  |  Proizvodnja vina na najvećem nivou u posljednjih pet godina  |  Atlantic Grupa i Adris najavljuju akvizicije  |  Savršen slijed vina Slavonije, hrane i muzike u gradu soli  |  BAT donio odluku: "Drina" se seli u Srbiju i Hrvatsku  |  Kafa Emina na policama trgovina u Austriji  |  U okviru izložbe kolekcionara predstavljene prve bh figurice PEZ®  |  Branislav Vujović - Kako poslovni modeli mijenjaju biznis i marketing?  |  U Srbiju stižu pilići hranjeni GMO?  |  Coca-Cola najavljuje nove predsjednike   |  55 zlatnih godina najboljih sorti  |  Oktoberfest na Jägemeister način u Sarajevskom Klubu Jedan  |  dm potvrdio lidersku poziciju na drogerijskom tržištu  |   ||
   

Laris Suljić, ekpert za područje trade marketinga: Trgovina je kao ples, treba imati dobrog partnera

04.05.2015

Laris Suljić u industriji potrošačkih roba, tzv. FMCG sektoru, prisutan je više od 15 godina radeći u firmi Procter&Gamble kao komercijalni predstavnik, u kompaniji NELT kao direktor, te u kompaniji BEST kao izvršni direktor, trenutno je angažovan kao ekspert InStore magazina za područje trade marketinga.

• Kada danas pogledate bh. tržište, možete li reći koje su njegove prednosti, a koje mane?

- Prednost bh. tržišta je ta što je ono još otvoreno za proizvođače koji imaju namjeru da se ozbiljno postave na ovom tržištu. To su uglavnom domaći proizvođači. Naime, vidimo da je dosta domaćih firmi dobilo prostor za razvoj i ja vidim dosta svijetlu budućnost za te domaće firme upravo iz razloga što je ovo tržište zbog svoje veličine, kompleksnosti, zahtjevnosti zanemareno od najvećih globalnih konkurenata. Također, BiH je prilično razuđena zemlja, kako geografski tako i politički, ali firme se moraju prilagoditi takvom okruženju i izvući najbolje što mogu iz date prilike.

• U svijetu danas imamo sve veći broj udruživanja, kako vidite konsolidaciju trgovine u BiH i regionu?

- Jedino ukoliko se BiH ne "ispegla" i sve doline i planine ne poravnaju ne vidim puno prostora za dalju ekspanziju velikih lanaca. Mislim da će BiH još dugo vremena ostati kvalitetan prostor za male trgovine, nezavisne trgovine, upravo zbog svoje geografske razuđenosti, pa i ove kulturološke specifičnosti, mislim da će veliki lanci imati velikih poteškoća u daljem razvoju jer su veliki gradovi već pokriveni, pitanje je gdje se oni dalje mogu širiti.

• Međutim, jednom osvojeno tržište ne ostaje osvojeno zauvijek, kako ga zadržati?

- Na isti način na koje se i uzelo. Znači, samo se boriti za kvalitet i odgovarajući odnos kvaliteta i cijene, to je sve, jednostavna formula koje se treba dosljedno pridržavati.

• Na osnovu dugogodišnjeg iskustva možete li nam reći kako danas uspjeti u FMCG sektoru?

- Veoma je bitno postaviti jasne ciljeve i raditi konstantno i bezkompromisno na ispunjenju tih ciljeva, jer ukoliko znate šta želite, samo je pitanje vremena kada ćete doći do toga.

• Pojedini stručnjaci iz ove oblasti distribuciju porede s vještinama ratovanja, slažete li se s tim?

- Ne bih se baš složio s tim, ja bih radije poredio trgovinu i distribuciju sa plesom, jer trebate imati partnere, trebate imati nekoga sa kojim ćete plesati zajedno, a to podrazumijeva ili da vodite ili da slijedite, ali ne mogu oba partnera voditi i slijediti.

• Danas imamo situaciju da takoreći svi sve proizvode, kako istaći proizvod od konkurencije, kako se nametnuti, izdvojiti..?

- Fokus treba biti na tome da se opredijelite i budete najbolji u određenom dijelu. Znači ili biti najbolji kvalitetom ili biti najbolji sa cijenom, ili biti najbolji sa nekom širinom ponude, ali definitivno ne pokušavati sve i svašta i svugdje, nego donijeti kvalitetne odluke i držati se tih odluka?

• Koji je način da se izborite sa konkurencijom i zadržite potrošače?

- Samo na taj način što potrošača nećete obmanuti u smislu da mu se da odgovarajući kvalitet za odgovarajući novac. Ono što potrošač gleda ne samo u BiH nego u cijelom svijetu, jeste odnos kvalitete i cijene, i ukoliko pogodite tu formulu uspjet ćete.

 

(Izvor: Oslobođenje)

 


 
 
 
 
back to top