IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Nedelja, 21.10.2018 || 55 zlatnih godina najboljih sorti  |  Oktoberfest na Jägemeister način u Sarajevskom Klubu Jedan  |  dm potvrdio lidersku poziciju na drogerijskom tržištu  |  ”Čovjek koji je napravio revoluciju u kompaniji Red Bull”  |  Bankrotirao nekada najveći trgovački lanac na svijetu  |  BiH veliki uvoznik piva, ali manje smo pivopije od drugih u okruženju  |  AUTO ASISTENCIJA – NAJBOLJI SAPUTNIK  |  U petak počinje 14. Međunarodni Sarajevo Wine Weekend  |  GRAND KAFA DIO “MUST HAVE” ASORTIMANA U BIH  |  Sajam ‘Opens’ u Zenici okupio 283 izlagača poljoprivrednih proizvoda  |  Lidl otvorio prve trgovine u Srbiji  |  Raste interesovanje za proizvodnju krastavaca kornišona  |  Hifa Oil postala ekskluzivni zastupnik renomiranog branda Nursan Trailer  |  Trgovci odabrali top 100 proizvoda  |  Trgovinski rat učiniće svijet siromašnijim i opasnijim  |  Trgovci izabrali top 100 proizvoda u BiH!  |  Hunt for the Perfect Taste pružio bogatstvo okusa  |  Trgovci u BiH biraju top 100 proizvoda  |  Uvoz hrane raste brže od izvoza  |  Stanić Beverages uložio 4 milijuna eura u liniju za punjenje PET boca u Kreševu  |   ||
   

Kenan Uštović: Život je nekad siv, nekad žut...

04.05.2012

Piše: Mr. Kenan Uštović
 
 

Osim ovog stiha Bajage, još jedan njegov stih me podsjetio na stanje u BiH, prvenstveno u Sarajevu. Pomenuti stih mogu slobodno pjevušiti vojnici koji već danima štrajkuju ispred Parlamenta BiH, a on glasi: „Ima svet kraja dva, na jednom si ti, na drugom sam ja, ništa se ne menja, jer ne želiš ti, a ne mogu ja". Tužno je da je naša država i dalje u fazi da gasi požare, a ne da radi na prevenciji. Ali kako već i ide sa požarima, taman kad misliš da si na jednom mjestu uspostavio kontrolu, on izbije na nekom drugom mjestu i to još snažnije nego prije. Zato se naši narodi još uvijek drže izreke: „Ko se jednom oprži, i na hladno puše".
 
U ovom broju imamo i jedno kratko kviz pitanje:
 
Dobitak na lotu u SAD 30. marta iznosio je 656 miliona dolara. Sretni dobitnik sa ovim novcem može:
a)  Finansirati budžet FBiH za 45%,
b)  Platiti cjelokupan uvoz koji je FBiH imala u februaru 2012. godine
c)  Dati 2.500,00 KM svakoj nezaposlenoj osobi u FBiH
d)  Sve od navedenog.
 
Tačan odgovor je naravno i nažalost – sve od navedenog. Pa vi prije nastavka teksta sada procijenite da li smo mi previše siromašna zemlja i/ili je SAD svjetlosnu godinu ispred nas. 
 
Međutim, da vidimo šta je to bilo aktuelno u BiH u proteklom periodu. Svakako za BiH kompanije značajno je to da je Privredna štampa u saradnji sa Vanjskotrgovinskom komorom BiH ponovno pokrenula „Izbor 100 najvećih kompanija u BiH". Cilj projekta jeste promocija domaćih kompanija i njihovog uspješnog poslovanja u proteklom razdoblju.
 
Osim ove akcije, aktuelna je i priča o vodi. Resurs koji Bosna i Hercegovina ima u zavidnim količinama, na kojima joj svi zavide i čija je kvaliteta neupitna. Uz sve ove pokazatelje mi smo samo u prošloj godini uvezli 15 miliona KM flaširane vode, što je otprilike 35 miliona litara. Šta uraditi u ovom slučaju? Da li je naš narod toliko slijep pa misli da idilična prirodna ljepota koja krasi ambalaže raznih proizvođača zaista preslikava kvalitetu vode? Da li mi smatramo da je uvezena voda kvalitetnija od naše domaće? Međutim, ovdje postoji i treći faktor koji utječe na kupovinu. To je razmišljanje ljudi da su „u trendu" ako piju strane flaširane vode, odnosno da su „seljaci" (bez obzira šta ovaj termin u stvarnosti značio), ako konzumiraju domaće. Ma sve po strani, najlakše je nama sjesti u kafić, naručiti jednu kafu proizvedenu u Srbiji, s mlijekom iz Slovenije, te zapaliti cigaretu hrvatskih proizvođača uz koju najbolje ide flaširana voda s naljepnicom nepoznatog krajolika. Uz sve ovo ide priča kako su svi lopovi, kako nema posla, te kako sve ovo što smo naručili iz dana u dan sve više košta. 
 
Posljednja priča koje ću se ovaj put dotaći govori o tome da će Bosna i Hercegovina i Sarajevo dobiti niskobudžetne letove prema Europi. To bi sigurno bio jako veliki plus za bh. turizam, a i mogućnost da mladi ljudi za skroman novac posjete neke od najvećih europskih metropola. Ove vrste letova su već popularne u Hrvatskoj i Srbiji, gdje se za 50-70 eura za sve troškove povratne karte može stići do Brisela ili Londona. Međutim u ovoj priči FBiH i Ministarstvo turzima predstavljaju problem, jer se ne žele odreći 10 eura po putniku, kako poslovna politika ovakvih kompanija zahtjeva. Valjda će neko i iz ovih institucija u doglednoj budućnosti prepoznati prednosti ovakve vrste saradnje, i napraviti ustupak kako bi i naša zemlja bila povezana sa ostatkom Europe.
 
Prošli članak sam završio jednom izjavom Benjamina Franklina. I ovaj put ću iskoristiti jednu dobru misao istog čovjeka: „Ne planirati znači planirati neuspjeh."

 
 
 
 
back to top