IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Utorak, 13.11.2018 || PROBUDI ŠTO JESI!  |   Oliver Mlakar prezentirao novi Vegedor: Više povrća, manje soli!  |  Održan peti Sarajevo Marketing Summit  |  Kompanija Microsoft u BiH predstavila i nagradila svoje partnere  |  Grupa Podravka nastavlja s rekordnim rezultatima poslovanja uslijed značajnog organskog rasta  |  Krombacher najpopularnije pivo u Njemačkoj  |  Veći rast za L'Oréal od očekivanog  |  Konzum uveo nove proizvode u asortiman svojih trgovačkih marki  |  Proizvodnja vina na najvećem nivou u posljednjih pet godina  |  Atlantic Grupa i Adris najavljuju akvizicije  |  Savršen slijed vina Slavonije, hrane i muzike u gradu soli  |  BAT donio odluku: "Drina" se seli u Srbiju i Hrvatsku  |  Kafa Emina na policama trgovina u Austriji  |  U okviru izložbe kolekcionara predstavljene prve bh figurice PEZ®  |  Branislav Vujović - Kako poslovni modeli mijenjaju biznis i marketing?  |  U Srbiju stižu pilići hranjeni GMO?  |  Coca-Cola najavljuje nove predsjednike   |  55 zlatnih godina najboljih sorti  |  Oktoberfest na Jägemeister način u Sarajevskom Klubu Jedan  |  dm potvrdio lidersku poziciju na drogerijskom tržištu  |   ||
   

Kenan Uštović: Koliko poznajemo sebe!?

10.12.2012
Piše: mr. Kenan Uštović
 
Bliži nam se kraj godine. Vrijeme koje nam je ostalo do novogodišnje noći većina nas koristi kako bi sumirala svoje rezultate, kako poslovne tako i lične. Mnogo je stvari zbog čega ćemo pamtiti ovu godinu: lokalni izbori, izbori u svijetu, Olimpijske igre u Londonu... i sigurno još mnogo toga što je bilo bitno zajednici u kojoj živimo i/ili lično nama. Ni ja nisam izuzetak od ovog pravila. I u mojoj glavi je trenutno sučeljavanje. S jedne strane imamo malog crvenog sa sljedećom argumentacijom: ništa nisi uradio u razvoju svoje karijere, nisi se oženio, nisi kupio niti stan niti automobil, protraćio si većinu vremena... S druge strane, imamo i malog plavog sa svojim asovima: imaš dobar posao u kojem se razviješ, mlad si i trebaš da radiš i da se dokazuješ, razvijaš svoje vještine, iskustva i kontakte...

Kao i svake druge godine, ova borba će trajati do novogodišnje noći. Tad će se nešto prelomiti i sebi ćemo postaviti cilj za 2013. godinu. I svaki put tako, a budimo iskreni, koliko se nas sada sjeća obećanja koje smo u našim mislima dali u noći kada smo ispraćali 2011., a dočekivali 2012. godinu? Ja iskreno ne. I tako ja prije par dana donesem jedan prijevremeni zaključak. Radio sam mnogo u ovoj godini i želim sebe nečim obradovati. Dosta puta sam i čitao razmišljanja stručnih ljudi koji kažu da se čovjek sa vremena na vrijeme mora nečim obradovati kako ne bi zakoračio u polje depresije, i kako bi sam sebi pokazao da to što radi zaista nije uzalud. I odlučim ja da sebi kupim novi mobitel. Platim ja njega čak i malo više od iznosa koji bi izdvojio da sam sjeo sam sa sobom par dana i razmišljao o isplativosti investicije. Ali nema veze, ipak su stručnjaci rekli da se moramo obradovati sa vremena na vrijeme, a pametnije uvijek treba slušati. 

Već je prošlo tri sedmice od kada sam sam sebe obradovao, i još mi nije potpuno iščeznuo entuzijazam, što je dobro. Ipak je čovjek biće koje kad nešto dobije, sebi postavi novi cilj i nikada nije zadovoljan. Barem većina nas je takva. Međutim, s druge strane postoji i činjenica da neke funkionalnosti „nove igračke" ipak nisu po mom ukusu.  Ne bude meni mrsko jedan vikend da odem do radnje gdje sam kupio mobitel, u nadi da će mi prodavač riješiti neke od dilema. Dođem ja do prodavača koji je u tom trenutku bio zauzet. Objašnjavo je potencijalnom kupcu osnovne karakteristike nekog telefona upotrebljavajući mnoge izraze za koje ni sam nisam znao šta znače. Ali, to me je obradovalo, jer sam odmah pomislio kako ispred sebe imam profesionalnog prodavača koji će mi moći pomoći oko svih sitnica koje su me zanimale. Nakon par minuta dođem i ja na red, ljubazno se pozdravim i postavim izravno pitanje. Odgovor koji sam dobio me je u najmanju ruku zatekao, a glasio je:"Zaista ne znam, nisam nikada koristio taj telefon i zaista ne mogu biti siguran koje su mu mogućnosti?"

Koliko ste puta vi bili u istoj situaciji? Ja u toj situaciji nisam znao šta da pomislim. Bilo mi je žao prodavača, jer ipak ne mogu biti siguran je li on kriv za svoje neznanje ili je takva politika kompanije za koju radi. Jedino u šta mogu biti siguran jeste da ta kompanija nema uređenu prodajnu politiku ili u najboljem slučaju samo ne zna na adekvatan način izabrati svoje prodajno osoblje. Prodajno osoblje je lako zamijeniti, međutim, ako menadžeri te kompanije zaista ne posvećuju pažnju cjelokupnoj funkciji prodaje, to je mnogo teži slučaj.

Sad ja vas pitam dva pitanja. Prvo, koliko vi poznajete svoje proizvode? I drugo, koliko vaši prodavači poznaju proizvode koje prodaju, i koliko ste vodili računa o tome kada ste ih zapošljavali? Kada počnete odgovarati na ova pitanja, molim vas prvenstveno krenite od sebe kao menadžera. Ipak ne možete očekivati da vaši prodavači sami od sebe budu eksperti za proizvode koje prodaju. Neko ko ih vodi treba da i da ih uputi na staze uspjeha i znanja. Sad ću se nadovezati na članak iz prošlog broja. Nemojte tražiti prodavače sa znanjima, vještinama, sposobnostima. Obučite svoje ljude da budu najbolji i tek tada će te i vi i vaša kompanija biti najbolji. Slobodno mogu reći, ljut sam na pojedine menadžere u BiH. Ljut sam zbog njihovog odnosa prema poslu, nepravilnog načina rukovođenja, ljut sam na njihov način izbora ljudi. Kako na estradi mogu dugoročno uspjeti samo oni koji znaju, a ne oni koji prave skandale, tako je i u ekonomiji, a i u svim drugim branšama.

Znanje je resurs, i što je najvažnije niko nam ga ne može oduzeti. Stoga ga gradite, učite vi i vaši zaposlenici, jer je to jedini način da se izdvojite od konkurencije. Većini nas je poznata izreka: "Putovanje od hiljadu milja započinje prvim korakom". Međutim Leo Tse je osim zbog ove, postao poznat i zbog još jedne izjave. Ona glasi: „Poznavati druge je inteligencija; poznavati sebe je prava mudrost. Kontrola drugih je snaga; kontrola sebe samog je prava moć".

 
 
 
 
back to top