IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Nedelja, 21.10.2018 || 55 zlatnih godina najboljih sorti  |  Oktoberfest na Jägemeister način u Sarajevskom Klubu Jedan  |  dm potvrdio lidersku poziciju na drogerijskom tržištu  |  ”Čovjek koji je napravio revoluciju u kompaniji Red Bull”  |  Bankrotirao nekada najveći trgovački lanac na svijetu  |  BiH veliki uvoznik piva, ali manje smo pivopije od drugih u okruženju  |  AUTO ASISTENCIJA – NAJBOLJI SAPUTNIK  |  U petak počinje 14. Međunarodni Sarajevo Wine Weekend  |  GRAND KAFA DIO “MUST HAVE” ASORTIMANA U BIH  |  Sajam ‘Opens’ u Zenici okupio 283 izlagača poljoprivrednih proizvoda  |  Lidl otvorio prve trgovine u Srbiji  |  Raste interesovanje za proizvodnju krastavaca kornišona  |  Hifa Oil postala ekskluzivni zastupnik renomiranog branda Nursan Trailer  |  Trgovci odabrali top 100 proizvoda  |  Trgovinski rat učiniće svijet siromašnijim i opasnijim  |  Trgovci izabrali top 100 proizvoda u BiH!  |  Hunt for the Perfect Taste pružio bogatstvo okusa  |  Trgovci u BiH biraju top 100 proizvoda  |  Uvoz hrane raste brže od izvoza  |  Stanić Beverages uložio 4 milijuna eura u liniju za punjenje PET boca u Kreševu  |   ||
   

Inicijative za veću iskorišćenost odbačene hrane

05.02.2016
Prosječni stanovnik Europe ili SAD-a godišnje baci oko tri stotine kilograma hrane, a u isto vrijeme statistika bilježi porast neuhranjenosti, gladi i siromaštva. 
 
 
Prema procjenama Europske komisije, količina bačene hrane na godišnjem nivou popet će se do 2020. na 126 milijuna tona. Kao reakcija na oštre suprotnosti epidemije gojaznosti i rastućeg siromaštva, javljaju se pokreti posvećeni raspodjeli neiskorištene hrane onima koji nemaju dovoljno novca za osnovne potrebe. 
 
Među najuspješnijima je britanski "The Real Junk Food" projekt, čija se ideja cafea u kojima se služe zdravi, nutritivno kompletni obroci spremljeni od odbačene hrane, proširila u cijelom svijetu.
 
Iako gosti cafea obrok plaćaju koliko mogu, ovaj oblik socijalnog biznisa zaradio je gotovo 150.000 dolara već u prvoj godini poslovanja. Kako su troškovi pokreta minimalni, sav prihod je uložen u daljnji razvoj inicijative.
 
Hranu koju spremaju obučeni kuhari im poklanjaju supermarketi, restorani, pojedinci i velike korporacije. Rigorozni po pitanju visokih zdravstvenih standarda, osnivači i članovi sada već globalnog pokreta, oštro se protive korištenju hrane iz kontejnera.
 
Inicijatori projekta imaju ambiciozne planove za razvoj inicijative. U budućnosti, žele otvoriti 50 cafea u SAD-u i pozabaviti se zakonskom regulativom koja će smanjiti količinu bačene upotrebljive hrane u Velikoj Britaniji. Do tada žele uključiti britanske škole u program koji je nahranio više od 100.000 ljudi širom svijeta.

Svijest o nepotrebnom bacanju i rasipanju hrane postaje sve razvijenija. Među državama, Danska je zemlja koja pokazuje najveću posvećenost i najbolje rezultate po ovom pitanju. Brojne kampanje i inicijative, koje danska ministarstva provode u suradnji s privatnim i nevladinim sektorom, za samo pet godina smanjile su količinu odbačene hrane za 25%.
 
Uspješne inicijative „Hunger Heroes" i „No Food Waste" u Indiji, „Food Runners" i „Imperfect Produce" u SAD-u ulivaju nadu da će doći do trajnih promjena imućnijeg stanovništva prema hrani. 

 
 
 
 
back to top