IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Srijeda, 17.10.2018 || Bankrotirao nekada najveći trgovački lanac na svijetu  |  BiH veliki uvoznik piva, ali manje smo pivopije od drugih u okruženju  |  AUTO ASISTENCIJA – NAJBOLJI SAPUTNIK  |  U petak počinje 14. Međunarodni Sarajevo Wine Weekend  |  GRAND KAFA DIO “MUST HAVE” ASORTIMANA U BIH  |  Sajam ‘Opens’ u Zenici okupio 283 izlagača poljoprivrednih proizvoda  |  Lidl otvorio prve trgovine u Srbiji  |  Raste interesovanje za proizvodnju krastavaca kornišona  |  Hifa Oil postala ekskluzivni zastupnik renomiranog branda Nursan Trailer  |  Trgovci odabrali top 100 proizvoda  |  Trgovinski rat učiniće svijet siromašnijim i opasnijim  |  Trgovci izabrali top 100 proizvoda u BiH!  |  Hunt for the Perfect Taste pružio bogatstvo okusa  |  Trgovci u BiH biraju top 100 proizvoda  |  Uvoz hrane raste brže od izvoza  |  Stanić Beverages uložio 4 milijuna eura u liniju za punjenje PET boca u Kreševu  |  U Stocu svečano otvoren 11. po redu sajam Hercegovački plodovi Mediterana  |  Cedevita dobila koncesiju na vodu  |  “Jeste li spremni za marketing (R)evoluciju”  |  Atlantic Grupa uzor u upravljanju ljudskim potencijalom  |   ||
   

5 načina da se izborite sa kritikom na poslu

28.10.2015

Ne nose se svi podjednako sa ličnom ili profesionalnom kritikom. Vaše ponašanje je veliki dio vašeg identiteta, tako da ako vam neko kaže da bi trebalo da ga promijenite, njihove sugestije će vam možda djelovati kao napad na vas.

I da, kriticizam može da bude veoma zapetljan: Kako da znate da osoba želi da uspijete a nije samo bezobrazna? Nije moguće znati s kojom namjerom dolazi kritika, ali je moguće primiti tuđe mišljenje na zdrav, promišljeni način.Za početak, kada vam neko daje sugestije, savjete ili vas kritikuje – nemojte ga prekidati. Sačekajte da završi, a onda probajte da odgovorite na neki od načina koje predlaže „Time".

Nemojte napadati onog ko vas kritikuje
Ako odmah zauzimate napadački stav prema nekom ko vas procjenjuje, to nije dobro. Probajte da ugušite poriv da napadate, i umjesto toga udahnite duboko, i postavite neka produktivna pitanja kao što su: „Cijenim što ste mi skrenuli pažnju. Da li možete da mi ukažete na neke konkretne situacije gde sam pokazao lošu komunikaciju? Kako samo mogao drugačije da odreagujem? Kako da to bude bolje sljedeći put?" Ovakva otvorena pitanja prikazaće vas kao spremne za saradnju, fleksibilne i otvorenog uma. Čak iako se ne slažete sa onima koji vam kritiku upućuju, pokazaćete zrelo i racionalno ponašanje.

Nemojte reći „Znam" kao odgovor na kritiku jer…
…očigledno da ne znate. Kad to izgovorite, rizikujete da se odmah branite. Umjesto toga, recite: „Shvatam". Zvuči bolje, a i tako će druga strana biti zadovoljnija.

Nemojte odmah biti paranoični
Kada vas neko kritikuje, skoro da je normalno da osjećate da su u tom trenutku svi protiv vas.  Vjerovatno mislite da kritičari smatraju da ste ili emotivno ili profesionalno nekompetentni.  U stvarnosti, oni vas kritikuju jer vas žele uz sebe i žele da se popravite. Ova činjenica ne važi samo u profesionalnom svijetu, već i u privatnom. Umjesto da budete obeshrabreni i ljuti, cijenite to što vam kolega ili prijatelj kaže, što se osjeća prijatno da iznese neke stvari, i ima povjerenja da ćete to saslušati i da ih nećete osuđivati. Sve je u ljubavi, ali i u tome da iskoristite te kritike na pravi način.

Ne izvinjavajte se
Nemojte reći da vam je žao, osim kad situacija baš iziskuje izvinjenje. „Izvinjavam se" često zvuči kao da imate manjak samopouzdanja i da ste neodlučni. Umjesto toga recite „Naravno, promijeniću to." Obećanje je proaktivno, i zvučite učtivo.

Nemojte biti strogi prema sebi
Kriticizam je dio našeg života – sigurno ćete u nekom trenutku od nekoga dobiti mišljenje koje vam se možda neće dopasti – bilo na poslu ili u životu. Niko nije savršen. Ako neko želi da se promijenite, on na neki način „investira" u vas, i to zato što mu na određeni način značite. Iako je ponekad teško, imajte na umu koliko vrijedite i probajte da filtrirate tuđa mišljenja.


 
 
 
 
back to top